The smart Trick of بیماری زونا راه درمان That Nobody is Discussing

Wiki Article

افزایش مخالفت آمریکایی‌ها با جنگ در غزه؛ استعفا در وزارت خارجه در اعتراض به حمایت نظامی از اسرائيل

با سلام و خسته نباشید مادر من نزدیک به ۵ ماه هست ک از بیماری زوناش میگذره با اینکه بعد از حدود ۲ هفته از شروع زونا اون قرمزی ها و لکه ها خوب شد اما درد شدیدی همچنان همون نواحی که زونا واقع شده بود احساس میکنن و عصبشون درگیر شده هر جا می‌بریم هم خوب نمیشه لطفا ازتون خواهش میکنم جواب بدین تشکر از شما

نیر برکات، وزیر اقتصاد اسرائیل و سیاستمدار ارشد حزب لیکود به رهبری بنیامین نتانیاهو، هشدارهای آقای تورک را رد کرد و آن را «کاملا بی‌معنی- حرفی کاملا غیر مسئولانه» خواند.

این بیماری در افراد بالای ۵۰ سال رایج است و بیشتر نیم تنه بالایی از بدن را به خود درگیر می‌کند.

وضعیت سلامتی عمومی افراد، در ابتلا به این بیماری موثر است. به عبارت دیگر اگر از نظر جسمی، شرایط خاصی داشته باشید، بیشتر در معرض ابتلا به زونا خواهید بود.

بیماری زونا را چگونه درمان کنیم از آنجا که خطر بروز عوارض جانبی شدید ناشی از بیماری زونا در افراد مسن خیلی بیشتر است، می‌توان برای افراد با سن بالاتر از ۶۰ سال از واکسن زونا استفاده کرد. این واکسن خطر بروز زونا را تا ۵۰% کاهش می‌دهد.

سلام من ۲۷ سالم هست ۱۵ ماه پیش روی گوش چپم علائم زونا پدیدار شد و درمان کردم ولی حس میکنم دوباره درهمون ناحیه مبتلا به زونا شدم خواستم ببینم همچین چیزی ممکن هست که در این مدت دوبار و در یک ناحیه به زونا مبتلا شد؟

به خاطر داشته باشید که عفونت زونا در افرادی که قبلاً به بیماری آبله مرغان مبتلا نشده باشند هم اتفاق می‌افتد.

● بثورات زونا روی پوست سر می‌تواند باعث ایجاد حساسیت در هنگام شانه زدن موهایتان شود. بدون درمان، زونا روی پوست سر می‌تواند منجر به ایجاد لکه‌های طاسی دائمی شود.

○ استفاده از لوسیون کالامین یا تهیه خمیر با آب و جوش شیرین یا نشاسته ذرت برای کاهش خارش

ایجاد تاول‌های عمیق که بافت پوست را تخریب می‌کند و بهبودی جای زخم حاصل از آن تا چند هفته طول می‌کشد.

○ داشتن سرطان خون، بیماری خودایمنی، فشار خون بالا، یا دیس لیپیدمی (کلسترول "بد" بالا یا کلسترول "خوب" پایین)

زونا خود را به صورت ضایعات پوستی (راش) قرمز رنگ توام با درد و سوزش بروز می‌دهد.

● زونا می‌تواند بر روی باسن هم ظاهر شود. زونا معمولاً فقط یک طرف بدن را درگیر می‌کند، بنابراین ممکن است در یک باسن بثورات یا زخم‌های پوستی داشته باشید؛ اما در سمت دیگر نه.

Report this wiki page